Tak for i år
Vi ses i 2019

lille Vikingespil logo m tekst ny

Frederikssund Vikingespil har netop afsluttet sin generalforsamling i Valhal. Den startede med, at formanden Jesper Wittenburg gav en omgang til vikingerne, fordi han har siddet i bestyrelsen siden 1992, dvs. i 25 år.

Af beretningen fremgik det, at 2016 samlet set har været tilfredsstillende og endte med et overskud på ca. 85.000 kr., selvom tilskuertallet ikke i sig selv har været godt nok. Man kan konkludere at det, der er mistet på billet-indtægten, er vundet igen ved en større omsætning i boderne.

Vores strategi med at gøre Vikingespillet til en helhedsoplevelse med både rundvisning, lege-aktiviteter (bueskydning, skjoldsmaling, hesteridning,..), spisning i Friggs eller grillen og vikingespil tydeligvis har båret frugt.

Lej-en-viking-afdelingen har haft meget travlt, bl.a. har vi underholdt gæster fra tre krydstogtskibe, lavet lege på metalskolen for deres sommergæster, afholdt flere firmafester og underholdt på konferencer i Kbh. Disse aktiviteter har også bidraget til årets resultat.

Bestyrelsen fortsætter næsten uforandret, da der var genvalg til Ole Zester som kasserer og til Jesper Olsen og Camilla Dupont som medlemmer af bestyrelsen. Eneste forandring blev at Charlotte Rieland afløste Sofie Jensen, der ønskede at trække sig. Som suppleanter blev Susanne Jacobsen genvalgt og Benjamin Boraghi nyvalgt.

Efter valgene orienterede Jesper Wittenburg om, at han ikke genopstiller, når han er på valg næste år - i januar 2018. Efter 17 sæsoner som formand synes han, at det er på tide, at der kommer nye kræfter på posten – han har dog ingen planer om at stoppe med at deltage i Vikingespillet.

Når udmeldingen kommer allerede nu, så er det fordi Jesper Wittenburg ønsker at give bestyrelsen optimale muligheder for at forberede formandsskiftet.

Sluttelig kunne han fortælle, at Camilla Dupont har sagt ja til at stille op til formandsposten i 2018 – et kandidatur han varmt anbefaler.

daenfifrdeitnoptruessv